Outsourcing kluczowych usług e-marketingowych

Podaj dalej

Usługi e-marketingowe są dla wielu firm kluczowym elementem komunikacji marketingowej. Dzisiaj coraz więcej firm (również polskich) zaczyna dostrzegać wymierne korzyści ze stosowania takich usług (narzędzi) emarketingowych jak SEO (search engine optimization), SEM (search engine marketing), email marketing czy też przebój ostaniach miesięcy – serwisy społecznościowe (Social Media).

Problemem dla wielu firm, które chcą stosować w swojej aktywności marketingowej narzędzia emarketingowe jest brak kompetencji pośród swoich pracowników. Rozwiązaniem dla nich jest - outsourcing usług emarketingowych.

Marketing Sherpa opublikował badanie, którego celem było sprawdzenie jaki procent firm amerykańskich planuje lub korzysta z usług outsourcingowych w zakresie emarketingu.

Najczęstszym elementem komunikacji marketingowej, które jest outsourcingowane są usługi w zakresie Public Relations (31%), chociaż najprawdopodobniej chodzi tutaj o tzw. ePR. Kolejne miejsca zajmują: SEO (29%), Email marketing (23%), SEM (21%), tworzenie treści/grafiki do newsletterów (20%), copywriting w zakresie newsletterów (13%) oraz na końcu działania w zakresie social media (11%).
Outsourcing kluczowych usług emarketingowych w amerykańskich firmach.
Outsourcing kluczowych usług e-marketingowych w amerykańskich firmach, źródło: MarketingSherpa.

Najwięcej amerykańskich firm planuje w przyszłości outsourcing usług emarketingowych z obszaru: SEO (16%) oraz social media marketingu (15%). Z kolei z usług, które nie cieszą się zainteresowaniem firm w zakresie outsourcingu są: copywriting w zakresie newsletterów (81%) oraz ponownie social media (74%).

Działania w zakresie Public Relations (ePR) są po SEO najczęściej outsourcingowane i będą outsourcingowane w przyszłości. Wpływ na te stan ma bez wątpienia fakt, iż aby świadczyć usługi z tych obszarów, należy posiadać wysoce specjalistyczną wiedzę oraz kompetencje.

Zastanawiam się jaki jest powód tak małego zainteresowania outsourcingiem usług w zakresie social media. Jedyne wytłumaczenie jakie mi przychodzi do głowy to fakt, że firmy wiedzą jak funkcjonować w serwisach społecznościowych i nie potrzebują korzystania z usług specjalistycznych agencji, które będą za nie wykonywać działania w social media.

Z drugiej strony jestem ciekaw jakie byłby wyniki gdyby podobne badanie przeprowadzono pośród polskich firm...



Zobacz także wpisy o podobnej tematyce:

0 komentarze :

Prześlij komentarz