Według badania comScore Media Metrix w 2007 roku kobiety w sieci stanowią ponad 50% użytkowników. Z kolei strony kobiece stały się najszybciej rosnącą kategorią internetową w sieci w 2007r. (liczba unikalnych użytkowników stron kobiecych w USA wzrosła aż o 35%).
Kobiety poza treściami stricte kobiecymi w sieci szukają kontaktów – serwisy społecznościowe. Według badania Megapanel PBI/Gemius z listopada 2008 We wszystkich największych serwisach społecznościowych w Polsce (Facebook.com, Nasza-Klasa.pl, GoldenLine.pl, LinkedIn.com, Grono.net, Eplus.pl), ponad 50% użytkowników stanowiły właśnie kobiety.
Według badania Mindshare, Ogivy & Mather i Microsoftu, kobiety są aktywniejsze od mężczyzn w internecie w wielu kategoriach np.: częściej używają wyszukiwarek w planowaniu zakupów, mają tendencję do drążenia tematu, który ich zainteresuje. Reprezentantki płci piękniej zdecydowanie chętniej i częściej rozmawiają w porównaniu z mężczyznami w sieci – używają przeciętnie ponad 7 000 słów w przypadku gdy mężczyźni tylko 2 000. Różnicę czyli blisko 5 000 słów poświęcają głównie internetowi, rozrywkom, konkretnym markom dedykowanym dla nich.
Kobiety niepostrzeżenie stają się grupą, która już nie tylko generuje kontent (fora, serwisy społecznościowe (zdjęcia), opinie o produktach) w internecie, ale która dzięki umiejętnym działaniom marketingowców może lansować produkty bądź kreować nowe brandy. Kobiety jeszcze nas mężczyzn w sieci zaskoczą...
0 komentarze :
Prześlij komentarz