Biznes stawia na social media

Podaj dalej

Social media są coraz chętniej wykorzystywanym narzędziem w firmach do komunikacji z klientami, którzy korzystają z serwisów społecznościowych.

Jak podaje eMarketer ponad 260 tys. małych firm w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie wpisuje social media do swojej strategii działalności. Większość przedsiębiorstw wykorzystuje profesjonalne sieci social networkingowe jak LinkedIn (51%) oraz serwisy społecznościowe - MySpace i Facebook (44%). Na kolejnych miejscach plasują się witryny z ofertami pracy (37%), blogi i mikroblogi (np.: Twitter - 28%) oraz Wiki (24%).

Motywy, którymi kierują się firmy w korzystaniu z sieci społecznościowych w działalności biznesowej są różne, ale najczęstszym powodem jest kontakt z klientem (również tym potencjalnym), tworzenie społeczności (kontaktów) oraz w celach wymiany doświadczeń pomiędzy specjalistami z danej dziedziny.

Biznes stawia na social media
Biznes stawia na social media

Advertising Age
wskazuje pięć zaleceń dotyczących wykorzystywania marketingu w platformach społecznościowych:
1. Kierować działania sprzedażowe bezpośrednio do serwisów społecznościowych
2. Nie używać Twittera zamiast Facebooka (i na odwrót)
3. Inicjować konwersacje z przyjaciółmi i znajomymi
4. Sprzedawać produkty w oparciu o taktykę last-minute
5. Informować znajomych o zmianach

Polskie firmy coraz śmielej korzystają z serwisów społecznościowych w swojej działalności głównie poprzez tworzenie sieci kontaktów w takich platformach jak Goldenline lub Profeo. Szczególnie czasy kryzysu wpływają na zainteresowanie social media przez przedstawicieli polskich przedsiębiorstw (już ponad 500 tys. użytkowników zarejestrowało się Goldenline).

Social media to przyszłość w zakresie marketingu i public relations i te firmy, które się szybciej przekonają do platform społecznościowych w swojej działalności biznesowej wygrają, ponieważ ich potencjalni klienci i partnerzy funkcjonują aktywnie w serwisach społecznościowych.

Największa zaletą social media w biznesie jest fakt, iż każdy (mała firma, duża korporacja, kilkuosobowe przedsiębiorstwo) może ją wykorzystywać w swojej działalności gospodarczej.


Zobacz także wpisy o podobnej tematyce:

0 komentarze :

Publikowanie komentarza