E-mail marketing może być skuteczny...

Podaj dalej

MarketingSherpa opublikował wyniki badania, którego przedmiotem była analiza skuteczności e-mail marketingu w ciągu ostatnich 7 lat.

Według wyników raportu, w 2001 roku skuteczność e-mailngu była stosunkowo wysoka głównie ze względu na stosowanie „chwytliwych” słów kluczowych oraz wprowadzanie zwrotów imiennych, które dodatkowo spersonalizowały wiadmowość. Ponadto rozpoczęto bardziej precyzyjne targetowanie (trwające do dzisiaj), które przyczyniło się do obniżenia kosztów kampanii e-mail marketingowych. Stosowanie m.in. tych praktyk zaowocowało w 2002 roku jeszcze większym wzrostem skuteczności e-mailingu.

Kolejne lata nie były już tak dobre dla tego typu działań marketingowych. Skuteczność e-mailingu zaczęła słabnąć głównie ze względu na zbyt częste stosowanie tego narzędzia, które doprowadzało do „zapychania” skrzynek pocztowych. Ponadto pojawiły się inne równie skuteczne techniki marketingowe wykorzystujące internet i „nowe media”.

Trendy w e-mail marketingu 2001-2009
Trendy w e-mail marketingu 2001-2009. Źródło: MarketingSherpa.com




Rok 2004 rozpoczął etap stosowania „najlepszych praktyk” w mailingu, które w kolejnych latach zaowocowały ponownym wzrostem skuteczności tego narzędzia. Marketerzy zrozumieli, że mailingi muszą dawać odbiorcy jakąś wartość dodaną. Nie bez znaczenia było stosowanie na większą skalę newsletterów, które w połączeniu z coraz lepszymi programami do wysyłki mailingów powodowały, że ta forma reklamy internetowej ponownie zaczęła zyskiwać.

Ostatni raport IAB dot. stanu polskiego internetu w kontekście komunikacji marketingowej pokazuje, że udział e-mail marketingu w reklamie interaktywnej będzie wzrastał. Coraz bardziej precyzyjne narzędzia targetowania, raportowania i mierzenia skuteczności na pewno się przyczynią do jego popularności.

Obecnie coraz więcej firm (również tych małych i średnich), które wykorzystują mailing w swoich działaniach marketingowych, korzysta z wielu dostępnych na rynku programów do jego wysyłki. Cena takiego oprogramowania nie jest już tak wysoka co na pewno przyczyni się do jeszcze większej popularyzacji e-mail marketingu.

Zobacz także wpisy o podobnej tematyce:

0 komentarze :

Publikowanie komentarza