Facebooka wybierają najwięksi reklamodawcy

Podaj dalej

Facebook ma już 340 mln zarejestrowanych użytkowników i reklamodawcy zaczynają dostrzegać i wykorzystywać jego potencjał marketingowy. Jak podają źródła serwisu już 83 firmy ze 100 największych w USA prowadzi swoje kampanie reklamowe w tym medium (np.: Nike, Johnson & Johnson,  AT&T).

Social media są coraz częściej wykazywane również w polskich media planach. Obecność w serwisach społecznościowych nie musi wiązać się tyko z reklamą bannerową. Coraz częściej firmy tworzą profile swoich produktów, wokół których gromadzą się społeczności sympatyków. Największa siłą tego typu działań jest fakt, że to konsumenci sami zapisują się do tych społeczności a firmy nic za to nie płacą. Przykładem na to są profile Coca-cola i Starbucks które mają po ponad 3,6 mln fanów.

profil marki Coca-Cola w serwisie Facebook
Przykład profilu marki Coca-Cola w serwisie Facebook, źródło: Facebook. 



Do tego Facebook dał firmom kolejny oręż w realizacji skutecznych kampanii reklamowych - darmowe aplikacje pomagające w e-handlu. W końcu najlepiej jest sprzedawać swoje produkty znajomym. Tego typu działanie oraz ciągły rozwój serwisów social media staje się coraz większym konkurentem dla portali w walce o reklamodawcę (MSN. Yahoo!, AOL) ale również dla samego eBay'a.

W Polsce Facebook zna już 12% internautów i to skłania również rodzime firmy do coraz większego spoglądania na to medium pod kątem potencjału marketingowego. W obecnej sytuacji rynkowej, przyszły rok może być przełomowy jeśli chodzi o podział budżetów reklamowych. Dobry przykładem jest Nasza-Klasa, którą zna już 94%! polskich internautów, a ilość kampanii reklamowych realizowanych w tym serwisie pokazuje, że nasze firmy już zauważyły potencjał social media.

Facebook i same serwisy społecznościowe rozwijają się niezwykle dynamiczne i chyba nikt nie wie w którą stronę zmierzają, czego potwierdzeniem jest fakt jest wywiad brytyjski MI6 zaczął za pomocą tego serwisu rekrutować szpiegów do swoich szeregów.

Serwisy społecznościowe już stały się przedmiotem analizy naukowców. Uniwersytet Birmingham City w Wielkiej Brytanii już wkrótce otworzy kierunek, na którym studenci będą się uczyć o serwisach social media.

Dla zainteresowanych roczny kurs będzie kosztował około 22 000 zł...

Zobacz także wpisy o podobnej tematyce:

0 komentarze :

Publikowanie komentarza