Reklama w internecie popularniejsza pośród małych firm

Podaj dalej

Według badania "Local Commerce Monitor Wave XIII" przeprowadzonego w sierpniu 2009, aż 77% małych firm amerykańskich w celach reklamowych wybierało internet. Z kolei tradycyjne media wskazało 69% badanych organizacji z sektora MSP.

Taka sytuacja zdarzyła się po raz pierwszy w 3 letniej historii tego badania. Dla porównania w sierpniu 2008 roku, 74% małych firm wskazało tradycyjne media jako główne kanały komunikacji marketingowej, internet wybierało 73% organizacji. W 2007 roku różnica pomiędzy mediami tradycyjnymi a internetem była jeszcze większa i wynosiła odpowiednio 76% i 71%.

Reklama w internecie popularniejsza pośród małych firm

Polscy mali przedsiębiorcy według badania serwisu Favore.pl z kwietnia 2009 , jeszcze chętniej wykorzystują internet jako narzędzie promocji. W sieci rodzime firmy wydają dwa razy więcej na reklamę niż w prasie.

Według tego samego badania wynika że, internet wykorzystuje w celach reklamowych ponad 56% rodzimych firm. Kolejne miejsce zajmują materiały drukowane ponad 24%, prasa 20% a ponad 16% reklamę zewnętrzną. Tyko niecałe 4% przedsiębiorstw z sektora MSP prowadzi kampanie reklamowe w radio i telewizji a jeśli już to robią to tego dotyczy to lokalnych mediów.

Powyższe wyniki jednoznacznie potwierdzają dominację internetu jako medium, które stało się w ciągu ostatniego roku najważniejszym kanałem komunikacji marketingowej wielu przedsiębiorstw (nie tylko małych). Wysoka efektywność, precyzyjna mierzalność działań marketingowych oraz niskie koszty to tylko nieliczne powody dla których przedsiębiorcy wybierają promocję w sieci.

Kryzys za parę miesięcy się zapewne skończy, ale reklamodawcy szybko nie powrócą do tradycyjnych mediów...

Zobacz także wpisy o podobnej tematyce:

0 komentarze :

Publikowanie komentarza