Dojrzałość Social Media marketingu w przedsiębiorstwach

Podaj dalej

Jaki jest poziom social media marketingu w organizacjach? MarketingSherpa przeprowadził badanie benchmarkingowe na próbie ponad 2300 amerykańskich firm, którego celem było określenie w jakiej fazie dojrzałości jest social media marketing w tychże organizacjach.

Metodologia badania poziomu dojrzałości social media marketingu  w organizacjach obejmowała podział na trzy fazy: trial (okres próbny), transition (okres przejściowy) oraz strategic (okres strategiczny). Dodatkowo każda z faz została podzielona na cztery takie same obszary: research (badanie), objectives (cele),  actions (akcje) oraz devices (rozwiązania/narzędzia).

Dojrzałość Social Media marketingu w przedsiębiorstwach - road map

Ogólne wyniki pokazują że aż 23% badanych firm posiada wdrożoną strategię obecności w social media. Z kolei 33% firm jest w pierwszej fazie (trial) a 40% w fazie przejściowej (transition).

Badanie udowadnia, że dojrzałość poziomu social media marketingu zależy od poziomu realizacji strategii (ROAD Map) w serwisach społecznościowych. Organizacje będące w fazie trial, koncentrują swoją aktywność w social media na wdrażaniu rozwiązań/narzędzi. Aktywność w zakresie badań dominuje w fazie przejściowej (transition), z kolei w fazie strategicznej (strategic) najczęściej występują akcje.

Największa zmiana do jakiej dochodzi w zakresie poszczególnych faz, dotyczy obszaru devices (zmiana z ponad 40% do około 15%). Taka sytuacja spowodowana jest bezpośrednio dojrzałością wdrażania social media marketingu w organizacji.

Na naszym krajowym podwórku wreszcie doczekaliśmy pierwszego ogólnopolskiego badania obecności marek w mediach społecznościowych - Social Media Brand Index 2010. Jestem ciekaw wyników bo to one bezpośrednio pokażą na którym etapie dojrzałości we wdrażaniu social media marketingu są nasze rodzime organizacje. To może się okazać bardzo interesujący benchmark..."

Zobacz także wpisy o podobnej tematyce:

0 komentarze :

Publikowanie komentarza